Presseskriv

AMADEUS FOTBALLSKOLE – det koster ikke noe å ha det gøy!

Amadeus Fotballskole feirer 10 års jubileum lokalt i Porsgrunn i 2019. Som en del av utviklingen av konseptet, blir det i jubileumsåret lansert AF nasjonalt. Vi kommer til å arrangere flere fotballskoler rundt om i landet sammen med lokale kirker og menigheter.

Amadeus Fotballskole arrangeres tradisjonelt over 3 dager, fortrinnsvis fredag til søndag. Her vil det bli noen lokale varianter. Vi samler opp mot 200 elever pluss foresatte i en kirke og/eller idrettsanlegg. Helgens program veksler mellom hovedsakelig fotballøkter, mat, verdiskaping, show, aktiviteter og mye fokus på det å ha det gøy. I tillegg presses det inn noen timer med søvn, men det er bare så vidt.

Fotballskolen sine tre dager er bygget opp for å gi barn og unge en spennende, engasjerende og unik opplevelse, mestringsfølelse uansett ferdigheter og bakgrunn, med fokus på det å bli sett og ha det gøy. Her får barna oppleve fellesskap, bli bedre kjent med andre i samme alder og aktivitetene de kun har drømt om, i store, men trygge omgivelser. Alt gratis.

Det er samarbeidet med de lokale arrangørene som gjør dette mulig. Her jobber kirker og menigheter sammen med organisasjoner, idrettslag og næringsliv, alt for at barna skal få den beste opplevelsen. AF ønsker å være en ressurs og et bidrag som kan løfte det lokale arbeidet til nye høyder og gi både barn og ledere en opplevelse litt utenom det vanlige, som kan gi et positivt engasjement inn i det kontinuerlige arbeidet som drives for barn og unge, uke ut og uke inn. Hovedmålgruppen vår er barn i alderen 1.-7.trinn, både gutter og jenter uansett bakgrunn.

Tilbakemeldinger

«Amadeus Fotballskole er et lavterskeltilbud for barn, og vil bidra til å skape gode verdier og tilhørighet, og ikke minst gode minner!»                             – Steffen Hagen ODD Grenland

«Fantastisk! Dette er fotballskolen for alle! Noe av det beste er at den er gratis, slik at alle kan være med. Måten alle blir møtt på deres eget nivå, er supert. Noen er klistra fast til ballen og gressmatta, mens andre liker å leke. Alt er selvfølgelig greit. Gutter og jenter er sammen. Nye vennskap. Mange rike erfaringer. Skulle bare ønske dere hadde plass til flere. En fantastisk fotballskole». – mor til elev

«Vil absolutt anbefale Amadeus Fotballskole. Et fantastisk arrangement for barna. Inkluderer også foreldre og barn sammen til en super avslutning».      – Trine (mor) og Leander (sønn)